„Skandalingiausių“ klastočių apdovanojimai

Autoriai: Mykolas Jakutis, „Metida“ advokato padėjėjas, Erikas Saukalas, „Metida“ asocijuotas partneris, advokatas, tarptautinių ryšių grupės vadovas

Didžiausioje kasmetinėje vartojimo prekių parodoje „Ambiente“ Vokietijoje Frankfurte 2014 metų vasario 7 dieną paskelbti ir apdovanoti anti-konkurso „Plagiarus“ nugalėtojai. Kasmet nuo 1977 m. „Aktion Plagiarius e.V.“ organizacija rengia konkursą ir apdovanoja „skandalingiausius“ pramonės gaminių klastočių gamintojus ir platintojus.

Šio anti-konkurso tikslas yra sugėdinti nesąžiningus verslininkus, kurie savinasi kitiems asmenims priklausančią intelektinę nuosavybę ir pateikia ją kaip savo, taip pat skleisti informaciją apie prekių padirbinėjimo problemą tarp gamintojų, politikų ir vartotojų. Anti-konkurso „nugalėtojams“ įteikiama juodo nykštuko auksine nosimi statulėlė, kuri buvo sukurta išreikšti vokišką aforizmą „užsidirbti sau auksinę nosį“, reiškiantį neaiškiu būdu smarkiai pasipelnyti. Tačiau akivaizdu, kad dauguma „nugalėtojų“ šio prizo neatsiima.

Prekių padirbinėjimas yra didžiulis galvos skausmas intelektinės nuosavybės savininkams – daugiau kaip 10 proc. prekių pasaulio prekyboje yra klastotės, o per metus pasaulio ekonomika praranda 200-300 milijardų eurų. Vien per 2012 metus muitinės pareigūnai prie Europos Sąjungos valstybių sienų konfiskavo ir sunaikino beveik 40 milijonų klastočių, kurių bendra vertė siekė 40 milijonų eurų. Apie 72 proc. sulaikytų prekių buvo iš Kinijos ir Honkongo. Į pirmaujančių šalių dešimtuką patenka Jungtiniai Arabų Emyratai (8,37 proc.), Turkija ir įvairios Rytų Europos šalys.

Beveik visi prekių sektoriai susiduria su klastotėmis: nuo vartojamų prekių ir žaislų iki vaistų, kosmetikos, auto detalių, mašinų ir įvairių įrenginių. Didžiausias klastočių platinimo kanalas yra internetinė prekyba, kurioje labai sunku atskirti originalią prekę nuo klastotės, o maža kaina susigundę vartotojai dažniausiai nusivilia gauta nekokybiška preke. Minėtoje parodoje „Ambiente“ prekių ženklų savininkai ar jų įgalioti atstovai turi galimybę vartotojams pademonstruoti originalių prekių kokybę bei parodyti pagrindinius požymius, kaip galima atskirti originalią prekę nuo klastotės.

2014 metų anti-konkurso „Plagiarus“ pagrindiniai trys nugalėtojai:

  1. vieta: terapijos prietaisas „ZWave“, skirtas estetinės medicinos procedūroms

Screen Shot 2014-04-02 at 23.26.13

  • Originalios prekės savininkas: Zimmer MedizinSysteme GmbH, Neu-Ulm, Vokietija
  • Plagiatorius: Shenzhen PRT Import Export Co., Ltd., PR Kinija
  1. vieta: aukšto slėgio plautuvas „HD 6/15 C

Screen Shot 2014-04-02 at 23.36.02

  • Originalios prekės savininkas: Alfred Kärcher GmbH & Co. KG, Winnenden, Vokietija
  • Plagiatorius: Wenzhou Haibao Co., Ltd., PR Kinija
  1. vieta: šluostės laikiklis „Sprintus Magic Click

Screen Shot 2014-04-02 at 23.25.27

  • Originalios prekės savininkas: SPRiNTUS GmbH, Weissach, Vokietija
  • Plagiatorius: Otto Oehme GmbH, Allersberg, Vokietija
Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Autorių teisės | Copyright, Dizainas | Design, Išradimai | Inventions, Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s