Prekių ženklų lyginimas remiasi globaliu vertinimu

Autorius: Erikas Saukalas, „Metida“ asocijuotas partneris, advokatas, tarptautinių ryšių grupės vadovas 

Kempingo ir apgyvendinimo paslaugas teikiančiai Vokietijos bendrovei nepavyko registruoti naujo prekių ženklo net ir pateikus argumentų laviną. Pakartota jau seniai žinoma taisyklė – prekių ženklų lyginimas yra paremtas globaliu vertinimu, todėl tai darant atsižvelgiama į visus aktualius faktorius. Būtent todėl net esant akivaizdiems vaizdinių elementų bei spalvų skirtumams, prekių ženklas gali būti pripažintas klaidinančiu, atsižvelgiant į žodinių elementų panašumus.

„Ferienhauser zum See“ pateikė paraišką registruoti Bendrijos prekių ženklą „Sun Park Holidays Die wohl kinderfreundlichste Art Campingurlaub zu machen!“ (liet. Saulė, parkas, atostogos – draugiškiausias būdas su vaikais praleisti atostogas kempinge), skirtą vežimo, prekių pakavimo ir sandėliavimo, kelionių rengimo (39 klasės) bei maisto ir gėrimų parūpinimo, laikino apgyvendinimo (43 klasės) paslaugoms.

Screen Shot 2014-05-07 at 22.06.19

Tačiau reaguodama į šią paraišką, protestą padavė apgyvendinimo paslaugas teikianti bendrovė „Sunparks Groep NV“, remdamasi savo anksčiau registruotu Bendrijos prekių ženklu „Sunparks Holiday Parks“ (liet. Saulės parkai, atostogų parkai), skirtą vežimo, prekių pakavimo ir sandėliavimo, kelionių rengimo (39 klasės), švietimo, mokymo, pramogų, sportinės ir kultūrinės veiklos (41 klasės) bei  maisto ir gėrimų parūpinimo, laikino apgyvendinimo (43 klasės) paslaugoms.

Screen Shot 2014-05-07 at 22.07.38

Vidaus rinkos derinimo tarnyba (VRDT) protestą patenkino. Po šio sprendimo priėmimo „Ferienhauser zum See“ pateikė apeliaciją, kurią nagrinėjanti Apeliacinė Tarnyba palaikė VRDT priimtą sprendimą ir nurodė, kad atsižvelgiant į tai, jog prašomame įregistruoti prekių ženkle esantis šūkis „Die wohl kinderfreundlichste Art Campingurlaub zu machen!“ yra užrašytas smulkesniu šriftu, taip pat jo pobūdis yra aprašomasis, todėl veikiausiai jis liks vartotojų nepastebėtas. Todėl dominuojančiu elementu protestuojamame ženkle yra laikomi žodžiai: „Sun“, „Park“ ir „Holidays“, kurių didesnis vizualus ir fonetinis panašumas su ankstesniu ženklu ir sudaro sąlygas ženklų klaidinančiam panašumui.

Nesutikdama su tokiu Apeliacinės Tarnybos sprendimu, „Ferienhauser zum See“ kreipėsi į Bendrąjį Teismą, argumentuodama tuo, jog elementas „Sunparks“ ankstesniame ženkle ir žodžiai „Sun“, „Park“ ir „Holidays“ prašomame registruoti ženkle yra aprašomieji registruotų paslaugų atžvilgiu, todėl ženklų lyginimas turi būti grindžiamas tik ženklų spalvomis bei vaizdais, kurių skirtingumas abiejuose ženkluose yra pakankamas.

Bendrasis Teismas savo sprendimą grindė tuo, kad prekių ženklų lyginimas yra paremtas globaliu vertinimu, todėl ženklai turi būti lyginami atsižvelgus į visus faktorius: tiek pačių ženklų panašumo, tiek jų žymimų paslaugų panašumo. Tačiau neatmetama tai, jog tam tikrais atvejais ženkle gali dominuoti vienas ar keli jo elementai.

Kalbant apie suinteresuotos visuomenės apibrėžtį, Bendrasis teismas nesutiko su „Ferienhauser zum See“ pozicija, kad suinteresuota visuomenė apima tik Vokietijos gyventojus, kurie, pasak „Ferienhauser zum See“ yra labai atidūs rengdamiesi atostogoms. Teismas nurodė, kad, atsižvelgiant į tai, kad „Ferienhauser zum See“ ženklas yra Bendrijos, tad suinteresuota visuomene turi būti laikoma visi Bendrijos gyventojai.

„Ferienhauser zum See“ pateiktas argumentas, kad ankstesnis ženklas yra sudarytas tik iš aprašomųjų žodžių, kurie neturi jokio skiriamojo požymio, Bendrojo Teismo buvo atmestas nurodant, jog pats registracijos faktas jau yra įrodymas tam tikro skiriamojo požymio egzistavimo. Taip pat buvo atmestas „Ferienhauser zum See“ argumentas, kad ankstesnis ženklas buvo užregistruotas per klaidą, kadangi Bendrasis Teismas vertino ženklų klaidinamą panašumą, o ne registracijos legitimumą.

Bendrasis teismas akcentavo, jog „Ferienhauser zum See“ ženkle mažesnėmis raidėmis pateiktas šūkis yra aprašomojo pobūdžio, todėl kaip pagrindiniai elementai buvo lyginami „Sun Park Holidays“ ir „Sunparks Holiday Parks“. Teismas pažymėjo, kad ženklų vaizdiniai elementai bei spalvos turi antraeilę reikšmę vertinant ženklų panašumą, todėl didesnė svarba buvo teikta žodiniams elementams.

Atlikęs ženklų palyginimą, Bendrasis Teismas konstatavo, kad ženklai yra panašūs vizualiai ir semantiškai bei yra vidutinio laipsnio fonetinis panašumas. Taip pat pabrėžė, kad net atsižvelgiant į faktą, jog ankstesnis ženklo skiriamieji požymiai yra galimai silpni, tačiau net tokie požymiai leidžia ženklą supainioti su vėlesniais ženklais. Taigi, Bendrasis Teismas „Ferienhauser zum See“ skundą atmetė.

Advertisements
Šis įrašas paskelbtas kategorijoje Prekių ženklai | Trademarks ir priskirtas tokioms žymoms: , , , , , , . Išsaugokite jo nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s