Intelektinės nuosavybės svarba: nuo vyno iki avalynės

Autorė: Inga Lukauskienė, METIDA asocijuota partnerė, advokatė, patentinė patikėtinė

Screen Shot 2014-05-22 at 17.37.50Italijos inovatyvios avalynės gamintoja „GEOX“ daugeliui yra žinoma dėl „kvėpuojančio“ ir kartu vandeniui nelaidaus pado. Tačiau be šio „GEOX“ garsinančio patentuoto išradimo įmonė turi dar bent 50 skirtingų nacionalinių ir tarptautinių patentų, kurie suteikia apsaugą medžiagoms, produktams, procesams, įrangai ir gamybos mašinoms. Ne ką mažesnis dėmesys yra skiriamas ir kompanijos prekių ženklams – pagrindiniam „GEOX“ prekių ženklui pasirinkta plati tarptautinė registracija.

Tokią plačią apsaugą gamintojas renkasi dėl suprantamų priežasčių – nors „GEOX yra itališkas prekių ženklas, produkcija yra gaminama už jos ribų, o ja prekiaujama daugiau nei 103 pasaulio šalyse.

Screen Shot 2014-05-22 at 17.39.19Screen Shot 2014-05-22 at 17.39.28

Tačiau šios kompanijos veiklos pradžia daug kam gali pasirodyti netikėta. Ja galima laikyti 1989 m. „GEOX“ įkūrėjo Mario Moretti Polegato verslo kelionę į šalia Nevados dykumos esantį Reno miestelį, kuriame vyko prekybos paroda. Joje M. M. Polegato reklamavo savo šeimos vyno verslą. Karštas klimatas tapo kvėpuojančio bato pado išradimo priežastimi – neapsikentęs kaistančių kojų, M. M. Polegato tiesiog peiliu subadė savo sportbačių padą, kad leistų išeiti drėgmei.

Šią idėją jis toliau gvildeno Italijoje, jo šeimai priklausančioje nedidelėje batų dirbtuvėje. Eksperimentuojant M. M. Polegato pavyko ištobulinti savo idėją. Jis sukūrė membraną, kuri yra sudaryta iš milijonų mikro porų, pro kurias į bato vidų negali prasiskverbti vanduo, bet gali prasiskverbti garai – bato viduje susidaranti drėgmė. Ši membrana yra tvirtinama tarp bato pado ir vidpadžio. Pirmasis veiksmas po šio išradimo buvo jo patentavimas, bet M. M. Polegato neapsiribojo vien šiuo išradimu.

Technologijos buvo ir yra toliau tobulinamos, siekiant užkirsti kelią konkurentams kopijuoti produktus po patento galiojimo pabaigos. „GEOX“ gamyboje ir produkcijoje pritaiko vis naujų inovatyvių idėjų, kurias tuo pačiu stengiasi ir apsaugoti, kaip ir visą savo intelektinę nuosavybę.

Todėl viena pagrindinių kompanijos „GEOX“ prekių ženklo sėkmės priežasčių galima laikyti patentuotą išradimą. Tai patvirtiną ir paties M. M. Polegato žodžiai: „Laikas investuoti į idėjas. Idėja yra verta daugiau už gamyklą.“

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Išradimai | Inventions, Prekių ženklai | Trademarks. Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s