Alaus restorano pavadinimas pripažintas neteisėtu

Autorius: Inga Lukauskienė, METIDA asocijuota partnerė, advokatė, patentinė patikėtinė

Blank_page_intentionally_end_of_bookLietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad LR Valstybinio patentų biuro (toliau VPB) sprendimas, kuriuo buvo patenkinti „Bavaria N.V.“ protestai dėl prekių ženklų „BRAVARIA“ ir „B BRAVARIA ALAUS DARYKLA“, buvo teisingas. Pirmos instancijos teismas šį sprendimą buvo panaikinęs iš dalies, tačiau apeliacinio teismo sprendimu, ne tik žodinis, bet ir kombinuotas prekių ženklas „B BRAVARIA ALAUS DARYKLA“ yra klaidinamai panašus į Olandijos įmonės prekių ženklą „BAVARIA HOLLAND BEER“.

Teismo vertinimu ieškovės prekių ženklas „BRAVARIA“ nuo atsakovo prekių ženklo dominuojančio elemento „BAVARIA“ skiriasi tik viena raide. Ieškovė jos prekių ženklą sudarantį žodį „BRAVARIA“ kildina iš Bavarijos regiono Vokietijoje, o 46,7 proc. apklaustų vartotojų žodžiai „BRAVARIA“ ir „BAVARIA“ sukelia panašias prasmines asociacijas.

Spręsdamas dėl prekių ženklo „B BRAVARIA ALAUS DARYKLA“ registracijos pripažinimo negaliojančia, teismas nusprendė, kad Vilniaus apygardos teismas nepagrįstai paneigė VPB sprendimo išvadą, kad grafiniai elementai ieškovės prekių ženkle – stilizuoti herbas, karūna, liūtai, raidė ,,B“ – yra pakankamai įprasti, būdingi herbams, dažnai naudojami įvairių pareiškėjų prekių ženkluose, be pagrindo teigdamas, kad dominuojančiu elementu ieškovės prekių ženkle laikytini grafiniai elementai. Byloje nebuvo duomenų, pagrindžiančių šią teismo išvadą, o ją paneigė atsakovo apeliacinės instancijos teismui pateikta 2013 m. vartotojų apklausa dėl dominuojančio prekių ženklo elemento, kurios duomenimis 52,5 procentai apklaustųjų pagrindiniu (dominuojančiu) elementu, pagal kurį identifikuotų ieškovės figūrinį prekių ženklą „B BRAVARIA ALAUS DARYKLA“, nurodė žodį „BRAVARIA“. Be to, pažymėtina, kad iš byloje esančių įrodymų (tarp jų – reklaminės medžiagos) matyti, jog, nurodant ieškovo prekių ženklu ženklinamas paslaugas – alaus daryklą-restoraną, greta vaizdinio prekių ženklo nurodomas ir pavadinimas „Bravaria“, taigi būtent šiuo žodžiu, kaip pagrindiniu, yra identifikuojamos ieškovės prekių ženklais žymimos paslaugos.

Būtent dėl to, kad ieškovės prekių ženklais žymimas restoranas „BRAVARIA“ vartotojams pristatomas kaip vokiškos virtuvės kavinė, kad interjerą kūręs architektas vyko į Vokietijos Bavarijos regioną susipažinti su vietinių aludžių istorija, architektūra ir įvaizdžio kūrimu, kad kavinėje tiekiami bavariški patiekalai ir to paties pavadinimo alus, teismo vertinimu, šių prekių ženklų paraiškos taip pat laikytinos paduotomis turint nesąžiningų ketinimų.

Taigi šis teismo sprendimas turėtų priversti suklusti tiek restorano „Bravaria“, savininkus, kurie ginčo prekių ženklus naudoja pagal licenziją, tiek ir kitų prekių ženklų savininkus, nes vien dėl to, kad vėlesniame prekių ženkle yra papildomi grafiniai elementai, dar nereiškia, kad prekių ženklai yra nepanašūs, jeigu ženkluose dominuojantys žodiniai elementai turi tik nedidelius skirtumus.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s