„Google“ – grėsmė tapti bendriniu terminu?

Autorius: Erikas Saukalas, METIDA asocijuotas partneris, advokatas, tarptautinių ryšių grupės vadovas

google-76522_640Neseniai byloje Jungtinėse Amerikos Valstijose buvo priimtas sprendimas, kuriame buvo nustatyta, kad, nepaisant to, jog vartotojai terminą „Google“ vartoja ne kaip daiktavardį, tačiau kaip veiksmažodį, reiškiantį naudojimąsi bet kuria interneto paieškos sistema, pirminė šio termino reikšmė vis tik išlieka Google Inc. interneto paieškos sistema.

Ieškovė savo ieškinyje teigė, kad Google Inc. registruoti prekių ženklai „Google“ ir „GOOGLE“ tapo bendriniais terminais, kuriuos didžioji dalis vartotojų vartoja kaip veiksmažodį, todėl turėtų būti panaikintos šių prekių ženklų registracijos. Tam įrodyti pateikti vartotojų apklausos rezultatai – 51 proc. respondentų atsakė, kad žymenį „Google“ naudoja kaip veiksmažodį, reiškiantį interneto paiešką. Vis dėlto Google Inc. pateikė kitos apklausos rezultatus – joje daugiau nei 90 proc. apklaustųjų identifikavo „Google“ kaip internetinės paieškos sistemos prekių ženklą, todėl šis žymuo nėra bendrinis dėl savo pirminės reikšmės vartotojams.

Prekių ženklų savininkai turėtų atkreipti dėmesį, kaip yra naudojami jų prekių ženklai visuomenėje, nes laiku nepakeitus ydingo prekių ženklo vartojimo, jis gali tapti bendriniu ir taip prekių ženklo savininkas praras savo prekių ženklo registraciją, o juo nuo to laiko galės naudotis visi. Jungtinėse Amerikos Valstijose tokie prekių ženklai kaip „Aspirinas“ (vis dar turi teisinę apsaugą kai kuriose valstybėse), „Eskalatorius“, „Termosas“ (taip pat turi teisinę apsaugą kai kuriose valstybėse), „Celofanas“ ir daugelis kitų dėl netinkamo vartojimo tapo bendriniais ir prarado teisinę apsaugą.

Be to, yra svarbu ne tik tai, kaip prekių ženklas yra vartojamas visuomenėje, tačiau ir kaip jį pateikia prekių ar paslaugų distributoriai. Europos Teisingumo Teismas pasisakė, kad turi būti atsižvelgiama ne tik į tai, kaip prekių ženklą vartoja visuomenė, bet ir į tai, kaip jį pateikia prekių ar paslaugų tiekėjo distributoriai, ar prekių ženklas distributorių tarpe yra suprantamas kaip bendrinis terminas. Vis gi galutinį sprendimą dėl prekių ženklo tapimo bendriniu lemia tai, kaip visuomenė ir galutinis vartotojas supranta prekių ženklą, tačiau būtina atsižvelgti ir į tai, kaip distributoriai – oficialūs prekių ženklu žymimų prekių ar paslaugų platintojai – pateikia gamintojo ženklą bei kaip jį vartoja.

Kai kurios kompanijos, norėdamos, kad jų prekių ženklai netaptų bendriniais, to siekia netgi reklaminėmis kampanijomis, kuriose būdavo vartotojams atvaizduojamas tinkamas jų prekių ženklo vartojimo būdas. Spausdintuvų ir kopijavimo aparatų gamintojas „Xerox“, savo reklamose tikimo nevartoti jų prekių ženklo kaip veiksmažodžio, pavyzdžiui, „Xeroxing“ angliškai vartotojams reiškiančio kopijavimą.

Apibendrinant, prekių ženklas nėra laikomas bendriniu tol, kol jo pirminė reikšmė vartotojams leidžia identifikuoti vienintelį prekių ar paslaugų šaltinį, t. y. prekių ženklo savininką, todėl prekių ženklų savininkai turėtų atkreipti dėmesį į savo ženklų naudojimą vartotojų gretose ir neleisti jiems tapti prekes ar paslaugas apibūdinančiu bendriniu žodžiu.

Advertisements
Šis įrašas paskelbtas kategorijoje Prekių ženklai | Trademarks ir priskirtas tokioms žymoms: , , , , , , , , , . Išsaugokite jo nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s