Kodėl prieš registruojant ženklą būtina kreiptis į profesionalus?

Autorės: Violeta Sutkienė, „Metida“ asocijuota partnerė, prekių ženklų ir dizaino grupės vadovė, Daiva Buknienė, „Metida“ tyrimų ir priežiūros grupės vadovė, tarptautinių ryšių koordinatorė

Ar atidarote parduotuvę, ar kuriate naują produktą, o gal paslaugą – kartu kuriate ir naują prekių ženklą. Nepaisant to, kad jį sugalvojote pats ir nieko „nekopijavote“, gali būti, jog analogiškas ženklas jau bus registruotas.

Egzistuoja begalė duomenų bazių, kurias prekių ženklų savininkai ryžtasi peržiūrėti patys ir jose neradę identiško ženklo, ramia sąžine registruoja savąjį. Tačiau realybė kiek kitokia – šiuolaikinės prieigos prie duomenų bazių neeliminuoja profesionalų atliekamų ženklų tyrimų svarbos, nes prieš registruojant naują ženklą, reikia atsižvelgti ne tik į anksčiau registruotus prekių ženklus.

Pateikiame šešis svarius argumentus, kodėl prieš registruojant ženklą būtina kreiptis į profesionalus dėl tyrimo:

1. Protestų riziką kelia ne tik identiški, bet ir klaidinančiai panašūs ženklai (išsamiau apie tai http://www.metida.lt/Lietuvos-Latvijos-ir-Estijos-patentu-biuru-praktika-1444.html):

Screen Shot 2014-12-18 at 10.50.272. Prieš registruojant būtina įvertinti prekių ar paslaugų panašumą. Kai kuriais atvejais tai padaryti atrodytų labai paprasta – juk pieno gamintojas nekonkuruos savo produktais su automobilių gamintoju. Logiška? Deja, intelektinės nuosavybės teisės atžvilgiu, ne visada – jeigu pieno gamintojas savo gaminį paženklintų „Mercedes“ ženklu, jis būtų apkaltintas pažeidimu dėl plačiai žinomo ar reputaciją turinčio ženklo panaudojimo savo produkto populiarinimui. Tai tik vienas iš niuansų – juos įvertinti vargu ar pavyktų be profesionalios pagalbos.

Screen Shot 2014-12-18 at 10.53.28

3. Prekių ženklų pasaulį sujaukė ir kartu sutvarkė žymioji IP TRANSLATOR (https://metidalawfirm.wordpress.com/2013/04/25/nematerialaus-turto-apsauga-reagavimas-i-pokycius/) byla  – ja galima remtis kaip metafora, simbolizuojančia prekių ženklų gyvavimo amžių prieš ją ir po jos. Netyla diskusijos ir formuojama nauja praktika, vertinant prekių ir paslaugų, susijusių su šiomis prekėmis ar atvirkščiai, panašumą (pavyzdžiui, prekyba tam tikromis prekėmis ir jos panašumo vertinimas su šių prekių gamyba) – ar kiekvienas, kuriantis ženklą turi pakankamai žinių, šiai rizikai nustatyti?

4. Teisminė praktika skiriasi įvairiose šalyse – šią patirtį kaupia kiekvienos šalies profesionalūs teisininkai, advokatai – įvertinti ženklų bei prekių ar paslaugų panašumą be teisminio tos šalies pagrindo nepakanka.

5. Ženklą gali „pulti“ ir ginčyti ne tik ankstesnių ženklų savininkai. Jūsų ženklas pirmiausia nagrinėjamas Valstybiniame Patentų Biure – čia ekspertai įvertina, ar jis nepažeidžia absoliučių ženklui keliamų reikalavimų, pavyzdžiui, ar jis nėra amoralus, ar jis neapibūdina prekės (tarkime, registruojate ženklą „SALDAINIUKAS“ saldainiams žymėti), ar turite leidimą naudoti LIETUVOS vardą (jei registruojate „LIETUVOS SALDAINIUKAS“), ir dar daug kitų. Kai kurių šalių Patentų Biurai nagrinėja ženklą iš esmės – t.y. atsižvelgdami ir į santykinius ženklų reikalavimus. Ar tikrai norite teikti paraišką tokio ženklo registravimui, nesužinoję apie tai iš anksto? – pasekmės gali būti daug skaudesnės, po metų ar kitų gavus atmetimą, remiantis vienu iš pagrindų. Juk ženklas jau gali būti įvestas į rinką, plačiai reklamuojamas ir galbūt pakankamai žinomas. O jo keitimas įmonei būtų nenaudingai brangi investicija. Be to, galimai pažeidus ankstesnių ženklų teises, gali prasidėti ir teisminiai ginčai.

6. Paradoksalu, tačiau net ir radus, jūsų nuomone, tapatų ar klaidinančiai panašų ženklą duomenų bazėse, ne visada teisingas sprendimas yra nerizikuoti ir jo neregistruoti. Visų pirma, reikėtų įvertinti ir ankstesnio ženklo naudojimą arba nenaudojimą – galbūt čia yra puiki niša būtent jūsų ženklui?

Visada verta pasikliauti profesionalų atliekamu ženklo tyrimu bei jo rezultatų įvertinimu, nes jie dirbdami daug metų  šioje srityje žino kliūtis, spragas ir galimas išeitis. Jei visgi norite greitai ir be rizikos rasti jau registruotą ženklą ar kitą intelektinės nuosavybės objektą, rekomenduojame pasižvalgyti mūsų portale www.ipmarket.lt

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks. Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s