Kiek kainuoja prekių ženklas?

Autorė: Inga Lukauskienė, METIDA asocijuota partnerė, advokatė, patentinė patikėtinė 

treasure-76214_640Kaip nustatyti prekių ženklo vertę, domimasi dažnai, tačiau neretai pamirštama įvertinti, kiek iš tiesų kainuoja apsaugoti savo išimtines teises į prekių ženklą.

Veikiausiai dauguma patentinių patikėtinių, pateikę prekių ženklo registracijos išlaidų sąmatą, yra išgirdę, kad klientui bus pigiau ženklą įsiregistruoti pačiam, tuo labiau, kad sistema nuolat tobulinama ir užpildyti paraišką neatrodo sunku. Tai yra tiesa, nes žyminis mokestis už paraiškos padavimą yra 69 eurai, dar 69 eurus reikia sumokėti LR Valstybiniam patentų biurui priėmus sprendimą ženklą registruoti, o paskelbus ženklo registraciją netrukus gautumėte ir prekių ženklo registracijos liudijimą – dokumentą, patvirtinantį jūsų išimtines teises.

Tačiau ne viskas yra taip paprasta. Pirmųjų rezultatų galite sulaukti gana greitai – jeigu paraišką padavėte neįvertinę, ar ženklas atitinka reikalavimus, LR Valstybinio patentų biuro ekspertas gali nuspręsti, kad ženklas negali būti registruojamas. Žinoma, toks sprendimas nėra galutinis – galima prašyti atlikti pakartotinę ekspertizę, nurodant, kodėl atsakymo registruoti argumentai yra nepagrįsti, o jeigu ir galutinis sprendimas bus nepalankus – duoti apeliaciją. Tačiau tikėtina, kad tokiu atveju jau neišsiversite be teisininko pagalbos, nes atsakymo ekspertui ar apeliacijos paruošimas reikalauja ne tik faktinių, bet ir teisinių žinių bei patirties.

Jeigu sėkmingai perėjote šį etapą ir jūsų prekių ženklas, nors ir su trukdžiais, pagaliau buvo užregistruotas ir paskelbtas, procesas tuo dar nesibaigė. Turbūt dauguma žino, kad pagal įstatymą LR Valstybinis patentų biuras atlieka tik pareikštinę, t.y. nepilną, ekspertizę ir netikrina, ar jūsų ženklas nėra tapatus ar panašus į ankstesnius prekių ženklus, juridinių asmenų pavadinimus, ar nepažeidžia kitų subjektų intelektinės nuosavybės teisių – įsitikinti, kad taip nėra, yra jūsų pareiga. 

Žinoma, retas turi laiko, patirties, o kartais ir techninių galimybių tokį įvertinimą pasidaryti pats, dar daugiau patirties reikia įvertinimui, kas yra laikoma pažeidimu, o kas ne. Tad šį etapą taip pat praleidus nereikėtų nustebti, jeigu vietoje prekių ženklo registracijos liudijimo gausite pranešimą, kad registracija yra užprotestuota. Vien šiuo pranešimu procesas nesibaigia, nes jeigu norėsite bandyti apginti savo ženklą, turėsite pateikti atsiliepimą į protestą, o protestą pateikusiam asmeniui pateikus atsikirtimus į jūsų atsiliepimą – dar vieną, paskutinį atsiliepimą. Gali būti ir taip, kad protestas bus nagrinėjamas ne raštu, o žopagrindžiu, taigi, turėsite dalyvauti ir protesto nagrinėjime. Be abejo, tai galite padaryti patys, bet tikriausiai čia neišsiversite be specialisto pagalbos. 

Tad net jeigu ir šį etapą baigėte sėkmingai – protestas prieš jūsų prekių ženklo registraciją buvo atmestas ir jūs pagaliau gavote prekių ženklo registracijos liudijimą, tik jį užbaigę nustebsite, kad viso to galėjote išvengti, jei pradiniame etape, ruošiant prekių ženklą registracijai, būtumėte sumokėję papildomus 200-300 eurų ir net tokiu atveju sutaupę 300-700 eurų, kiek gali kainuoti bandymas įtikinti ekspertą, kad jo sprendimas neregistruoti prekių ženklo buvo nepagrįstas, ir dar tiek pat – jeigu nereikėtų įrodinėti, kad jūsų ženklo registracija nepažeidžia trečiųjų asmenų teisių ir dėl to protestas turi būti atmestas.

Turbūt kils klausimas – kodėl tada iš viso registruoti prekių ženklą, jeigu tai tiek kainuoja, o ženklą dažniausiai galima naudoti ir jo neregistravus LR Valstybiniame patentų biure (ar kaip Bendrijos prekių ženklo)? Atsakymą galite sužinoti gerokai vėliau – kai konkurentas taip pat pradės naudoti panašų ženklą ir galbūt netgi sieks uždrausti jums naudoti jūsiškį. Prekių ženklas – ne autorių teisių objektas (nebent tai būtų originalus grafinis piešinys), taigi, jo pilna apsauga yra galima tik registracijos du. Žinoma, teises į neregistruotą prekių ženklą galima bandyti apginti ir remiantis LR Konkurencijos įstatymu, tačiau jis yra taikomas tik tuomet, kai tarp ginčo šalių yra konkurenciniai santykiai ir yra įrodoma, kad konkurentas ženklą naudoja nesąžiningai ar naudojasi jūsų ženklo reputacija, tačiau tai pavyksta ne visuomet. 

Taigi kiek kainuoja prekių ženklas? Galbūt ir visai nedaug, jeigu skyrėte pakankamai dėmesio ir lėšų pirminiame etape, arba labai daug, jeigu jūsų su meile kurtas ženklas užstrigo registracijos procese arba paaiškėjo, kad kažkas jau turi panašų prekių ženklą, o jūs to paprasčiausiai nežinojote.

Advertisements
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s