Prioritetas skiriamas žodinių ženklų apsaugai

Autorė: Violeta Sutkienė, „Metida“ asocijuota partnerė, prekių ženklų ir dizaino grupės vadovė

Screen Shot 2015-02-19 at 15.52.04Prekių ženklo savininkas gali pasirinkti, kokį prekių ženklo variantą jam tikslingiausia registruoti – žodinį, vaizdinį, spalvinį, garsinį ar hologramą. Vystantis prekybai ir didėjant prekių pasirinkimui, atsiranda vis daugiau netradicinių ženklų, kuriuos vartotojas priima kaip žymenis, leidžiančius atskirti vieno gamintojo prekes nuo kito gamintojo prekių. Vidaus rinkos harmonizavimo tarnybos (OHIM) tvarkomame Bendrijos ženklų registre 2014 metais užregistruoti 23  garsiniai prekių ženklai, 23 spalviniai ir net 568 erdviniai (3D) prekių ženklai.

Žvelgiant į pareiškėjų siekiamų įregistruoti prekių ženklų rūšis, galime pastebėti, jog 2014 m. metais, lyginant su 2013 metais bei 2012 metais, didelių pokyčių neįvyko ir populiariausia registruojamo prekių ženklo rūšimi išliko žodinis prekių ženklas, dėl kurio registracijos buvo paduoti 63 378 prašymai, o tai sudaro 54 proc. visų OHIM paduotų prašymų. Žodiniam prekių ženklui kaip ir anksčiau nestipriai nusileidžia figūriniai prekių ženklai, dėl kurių registracijos praėjusiais metais buvo paduota 53 317 prašymų. Trečiąja populiariausia registruojamų prekių ženklų rūšimi išliko 3D prekių ženklai.

Nors OHIM kiekvienais metais gauna vis daugiau prašymų įregistruoti Bendrijos prekių ženklų, ryškėja tendencija, jog, nepriklausomai nuo didėjančio prašymų skaičiaus, populiariausiomis prekių ženklų rūšimis bei prekių klasėmis išlieka tos pačios kaip ir pastaruosius kelerius metus. Daugiausia prekių ženklų, kurie dažniausiai registruojami žodiniame variante, yra pateikiama registracijai kosmetikos, parfumerijos ir grožio priežiūros prekių klasėje. 2014 metais šiai klasei priskiriamoms prekėms apsaugoti pateikti net 42 093 prekių ženklų apsaugos prašymai.

Žodinių prekių ženklų registracijos populiarumas gali būti aiškinamas tuo, kad, vystant produktus, tobulinant jų pakuotes ar atnaujinant logotipus, svarbiausia turėti garantuotą prekės pavadinimo apsaugą. Vaizdiniai ženklai per ilgą naudojimą modifikuojami ir pasikeitus esminiams elementams ženkle, gali iškilti sunkumų įgyvendinti registruoto prekių ženklo savininkui suteikiamas išimtines teises.

Advokatės Redos Žabolienės kontoros „Metida“ prekybos intelektine nuosavybe IP MARKE platformoje IP MARKET dauguma parduodamų prekių ženklų yra žodiniai. Įsigykite planuojamam produktui ar paslaugai jau apsaugotą pavadinimą, ir liks tik suteikti produkto marketinginį įvaizdį kuriančius elementus.

Kviečiame apsilankyti puslapyje http://www.ipmarket.lt

Advertisements
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s