Patentų savininkai galėjo parduoti savo intelektinę nuosavybę GOOGLE

Autoriai: dr. Eugenijus Keras, METIDA patentų konsultantas, dr. Jacekas Antulis, METIDA asocijuotas partneris, patentų grupės vadovas

google-485611_640.jpgĮpusėjus šių metų pavasariui, balandžio 27 d., „Google“ paskelbė: „Pirksime Jūsų patentus“.  Bet koks viešas tokio dydžio kompanijos pareiškimas visuomet susilaukia didelio visuomenės dėmesio, o kai tokia bendrovė siūlo tau, kaip patento savininkui, nupirkti tavo patentą, susidomėjimas išauga dar labiau. Todėl nenuostabu, kad šia „Google“ paslauga susidomėjo ir pasinaudojo nemažai patentų savininkų.

„Google“ produkcijos naudotojai yra įpratę prie paprastų, lengvai naudojamų ir greitų paslaugų. Ne išimtis ir šis procesas: „Google“ paskelbus supirkimo pradžią, reikėjo tiesiog užsiregistruoti tam skirtame puslapyje, nurodyti patentą ir nustatyti pardavimo kainą. Tada „Google“ rinkosi: pirkti ar nepirkti. Pirkimo atveju sekė teisinis pirkimo sandorio derinimas ir iki šių metų rugpjūčio mėn. pabaigos su patento savininku buvo atsiskaitoma. Greita ir paprasta. Tačiau skeptikams kilo įtarimų, ko iš tikrųjų „Google“ siekia tokia akcija – juk už viso to turi kažkas slypėti: paslėptos „žvaigždutės“ ar bent jau kelios papildomos sąlygos.

„Google“ atstovai viešai paskelbė, kad jiems tai – eksperimentas, kuriuo jie siekia pagerinti patentų portfelį, panaikinti dalį trinties tarp patentų savininkų, padėti smulkiems patentų savininkams paprastai ir greitai parduoti savo apsaugotą intelektinę nuosavybę ir sutrukdyti veikti patentų troliams. Nepaisant „Google“ deklaruojamų kilnių ketinimų, internautai pateikia pačių įvairiausių versijų, kokia tikroji viso to nauda „Google“: nuo siekio turėti kuo įvairesnių technologijų patentų, kad galėtų apsisaugoti nuo panašių patentų savininkų puolimų, iki bandymo nesunkiai ir pigiai padidinti savo patentų portfelį.

Kokia tikroji šios akcijos priežastis, dabar dar sunku suprasti. Galbūt ilgainiui atsiras daugiau detalių (pvz., pardavusiųjų patentus pasisakymų, „Google“ ketinimų kartoti tokias akcijas ir pan.), iš kurių bus galima užtikrinčiau spręsti apie tikrąsias tokio patentų pirkimo priežastis.

Pasibaigus pirkimo akcijai, „Google“, suprantama, labai nenoriai dalijosi jos rezultatais ir viešai pateikė tik faktus, iš kurių neįmanoma tvirtai nuspręsti apie akcijos mastą, sėkmę ar tęstinumą. Keletas faktų, kuriuos „Google“ atstovai apie šią akciją visgi atskleidė:

  • „Google“ nupirko apie 28 proc. iš visų jiems pasiūlytų su jų verslo sritimi susijusių patentų.
  • Vidutinė siūlomų patentų kaina buvo apie 150 tūkst. USD.
  • Keletą patentų buvo siūloma įsigyti už daugiau nei 1 mlrd. USD, didžiausia pasiūlyta kaina – 3,5 mlrd. USD.
  • Google nupirko pigiausią patentą už 3 tūkst. USD, brangiausią – už 250 tūkst. USD.

Apibendrinant galima teigti, kad nors nėra iki galo aišku, ko tokiomis akcijomis iš tikrųjų siekia „Google“,  tai yra puikus įdomymas, kad patentai išlieka svarbia inovatyvios įmonės dalimi.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Patentai | Patents ir pažymėtas , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s