„Nestlé“ nepavyko įtikinti Teisingumo Teismo dėl „KitKat“ šokolado plytelės formos kaip prekių ženklo įteisinimo

Autoriai: Erikas Saukalas, METIDA asocijuotas partneris, advokatas, teismo mediatorius, tarptautinių ryšių grupės vadovas, Ignas Motiejūnas, METIDA jaunesnysis teisininkas

6298173103_22897894a6_zPo kelis metus trukusių nesėkmingų bandymų užregistruoti „KitKat“ šokolado plytelės formą kaip prekių ženklą, „Nestle“ sulaukė neigiamo ES Teisingumo Teismo sprendimo.

„Nestle“ šokoladą „KitKat“ gamina nuo 1935 metų. Kovoti dėl šokolado formos kaip prekių ženklo „Nestle“ pradėjo 2010 m. Didžiojoje Britanijoje. kai „Nestle“ konkurentai, šokolado gamintojai „Cadbury“, pateikė prieštaravimą dėl „KitKat“ šokolado plytelės formos kaip prekių ženklo atitikimo absoliutiems negaliojimo pagrindams, būtent skiriamojo požymio nebuvimo. Vis dėlto „Nestle“ nepraranda vilčių įregistruoti šį žymenį kaip prekių ženklą. Įmonės atstovai įrodinėja, kad net ir be raudonos ir baltos spalvos įpakavimo ar ant šokolado batonėlio įspausto pavadinimo „KitKat“ vartotojai vis tiek atpažįsta šį prekių ženklą.

Vis dėlto ES Teisingumo Teismas laikosi tokios pat pozicijos, kaip ir žemesnės instancijos D. Britanijos teismai. Teisingumo Teismo aiškinimas draudžia registruoti prekių ženklą, jeigu jis susideda iš formos, kuri savaime atitinka tos rūšies prekių formą ir formos, kuri būtina, tam tikram prekių veikimo būdui. Šiuo atveju „KitKat“ priklauso „šokolado ir šokolado gaminių“ prekių grupei ir, lygiai taip pat kaip „KitKat“, visi šios rūšies gaminiai yra stačiakampio formos. Kiti du „KitKat“ požymiai (grioveliai, skiriantys šokolado lazdeles ir griovelių skaičius) yra būtini techniniam rezultatui gauti, t.y. patogiai atsilaužti šokolado lazdelę.

Taigi, visi trys „KitKat“ šokolado plytelės formos elementai arba priklauso tos pačios prekių grupės formos elementams, arba yra privalomi norint pasiekti techninį rezultatą. Būtent todėl ES Teisingumo Teismas nusprendė, kad ši forma negali būti užregistruota kaip prekių ženklas.

Nors priimtas Teisingumo Teismo sprendimas „Nestle“ nėra palankus, vis dėlto teismas išaiškino gana svarbius aspektus, kuriais „Nestle“ galės vadovautis ateityje, siekiant registruoti prekių ženklus, susidedančius iš prekių formos.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s