Pasaulinė prekių ženklo apsauga: laipsniška, bet pateisinanti lūkesčius

Autorė: Violeta Sutkienė, METIDA asocijuota partnerė, prekių ženklų ir dizaino grupės vadovė

Screen Shot 2015-10-15 at 12.55.55Prekių ženklo apsaugos svarba šiandien jau neabejojama nei Lietuvoje, nei užsienio šalyse. Prekių ženklo registracija ne tik didina jo vertę, įmonės pelną, suteikia galimybę ginti išimtines teises į prekių ženklo naudojimą, bet yra ir pagrindinis ginklas kovojant su kopijavimu, prekių klastojimu, sukčiavimu, galinčiu sukelti ženklo savininkui daug nuostolių ir sumenkinti jo prekių ženklo reputaciją.

Prekių ženklo savininkui sustiprinus prekių ženklo komercinę vertę ir toliau nuosekliai plečiant jo vystymo strategiją, dažnai aktualia tampa prekių ženklo apsauga tarptautiniu mastu. Uždavus klausimą „kokioje teritorijoje Jums aktuali prekių ženklo apsauga?“, dažnai galima išgirsti atsakymą „visame pasaulyje“. Deja, viskas nėra taip paprasta.

Vieną kartą registruoti neužteks

Tokio dalyko kaip „pasaulinis prekių ženklas“ nėra ir tikėtis, kad pasaulinei prekių ženklo apsaugai užteks vienos registracijos procedūros būtų naivu. Prekių ženklo apsaugos galiojimas pagrįstas teritoriniu principu, tad apsauga plėtojama „šalis po šalies“.

Tačiau nuleisti rankų dėl to nevertėtų – suplanavus tinkamą biudžetą prekių ženklo apsaugai užsienyje ir įvertinus komerciniu aspektu įmonei aktualias šalis ir teritorijas, galima pasirinkti geriausią prekių ženklo apsaugos variantą.

Skirtingose šalyse – skirtingos taisyklės

Prieš ruošiantis registruoti prekių ženklą kitose šalyse, reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad daugelis pasaulio šalių yra priėmusios nacionalinius įstatymus, kuriuose yra įtvirtinta prekių ženklo registravimo tvarka bei prekių ženklo savininko teisės. Prekių ženklų registracija daugelyje valstybių pavesta nacionalinėms patentų žinyboms. Pažymėtina, kad nors daugelis nuostatų užsienio šalių nacionaliniuose Prekių ženklų įstatymuose yra panašios, visgi kai kurių šalių prekių ženklų registracijos sistemos yra labai skirtingos.

Todėl renkantis nacionalines registracijas, būtina įvertinti konkrečios šalies ypatumus. Pavyzdžiui, Jungtiniuose Arabų Emyratuose kiekvienai prekių klasei turi būti pateikiama atskira prekių ženklo paraiška, Kinijoje – prekių, kurioms žymėti registruojamas prekių ženklas, bazinis sąrašas gali būti sudarytas tik iš 10 prekių pavadinimų, o JAV – prekių sąrašą privaloma detalizuoti labai smulkiai, nurodant ir prekės rūšį, ir paskirtį.

Kaip niekada didelės galimybės

Nors pirmasis prekių ženklų įstatymas Lietuvoje buvo priimtas dar 1925 m. sausio 27 d., galimybės apsaugoti savo prekių ženklą labiausiai išsiplėtė Lietuvai 2004 m. tapus Europos Sąjungos nare. Tuomet valstybės teritorijoje pradėjo veikti Bendrijos prekių ženklo apsaugos sistema. Didžiausias šios sitemos privalumas yra tai, kad viena registracija suteikia apsaugą visoje Europos Sąjungos teritorijoje. Kasmet yra pateikiama po maždaug 100 tūkst. Bendrijos prekių ženklų, o iš viso Europos Bendrijos ženklų registre, kurį tvarko Vidaus rinkos derinimo tarnyba (OHIM) jau yra daugiau kaip milijonas prekių ženklų.

Nuo 1997 m. Lietuvai pasirašius Madrido sutarties protokolą dėl tarptautinio ženklo registracijos, atsirado puiki galimybė išplėsti prekių ženklo apsaugą ir į kitas 96 pasaulio šalis, taip pat ir netgi į Pietų Afrikos intelektinės nuosavybės organizaciją OAPI, kurią sudaro 17 Afrikos šalių. Prie sutarties kasmet prisijungia naujos pasaulio šalys.

Taigi, apibendrinant galima teigti, kad norėdami apsaugoti savo prekių ženklą pasauliniu mastu tam šiuo metu turite visas galimybes – siūlome jomis pasinaudoti ir taip apsaugoti savo savo verslą.

Advertisements
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s