Kaip sėkmingai Latvijoje užtikrinti aprašomųjų vaizdinių prekių ženklų teisių apsaugą?

Autorė: Ruta Olmane, Latvijos prekių ženklų ir dizaino patikėtinė, Europos prekių ženklų ir dizaino patikėtinė, METIDA teisininkė, Europos Bendrijos prekių ženklų asociacijos (ECTA) pirmoji viceprezidentė;

Neseniai Rygos apygardos teismas priėmė sprendimą dėl labai įdomaus ginčo tarp Latvijos įmonių, kurioms priklausė prekių ženklai, kurių dominuojančios dalys buvo tik aprašomieji žodžiai.

Latvijos įmonė RIGA SPIRITS & WINE OUTLET (toliau – Ieškovas) yra šių prekių ženklų:

Printspiritd and beer

ir “SPIRITS & WINE RIGA OUTLET“, kurie yra registruoti didmeninės ir mažmeninės stipriųjų ir nealkoholinių gėrimų prekybos paslaugoms žymėti ir yra Latvijos rinkoje nuo 2009 m., savininkas.

2013 m. Ieškovas išsiaiškino, kad kita Latvijos įmonė NEYLON (toliau – Atsakovas) savo vardu yra įregistravęs prekių ženklus, kurie yra registruoti ir naudojami tapačioms ir panašioms prekėms ir paslaugoms žymėti:

alk.outlet.2geralk.outletttt.3 geras

alk.outlet.1 gerasalko.4jkbjhv

2014 m. rugsėjo mėn. Ieškovas Rygos apygardos teismui pateikė ieškinį Atsakovui, kuriuo reikalavo pripažinti prekių ženklo registracijas negaliojančiomis ir įpareigoti Atsakovą nutraukti nurodytų prekių ženklų naudojimą komercinėje veikloje.

Atsakovas pareiškė priešieškinį Ieškovui, kuriuo prašė pripažinti prekių ženklų registracijas negaliojančiomis dėl to, kad prekių ženklus sudaro tik aprašomieji elementai.

Rygos apygardos teismas išsprendė šią bylą Ieškovo naudai ir atmetė Atsakovo priešieškinį. Pagrindinis šios bylos sėkmę nulėmęs veiksnys buvo kliūtys, kurias Ieškovas įveikė tam, kad įrodytų, jog prekių ženklai tapo gerai žinomais Latvijoje dėl plataus masto reklaminės veiklos.

Įrodyti, kad prekių ženklas yra gerai žinomas Latvijoje, gana sunki užduotis. Ypač jei byla yra susijusi su nacionaliniais prekių ženklais ir ypač tais atvejais, kai bylą nagrinėja ne Apeliacinė taryba, o Teismas.

Ši byla buvo įdomi ir svarbi tuo, kad Teismas pripažino ankstesnius prekių ženklus gerai žinomais Latvijoje, nepaisant to, kad Ieškovas naudoja savo prekių ženklus tik nuo 2009 m., kuomet pradėjo valdyti internetinę parduotuvę ir dvi parduotuves Rygoje ir Liepojoje dėl plataus masto reklaminių kampanijų ir aktyvumo socialinėje žiniasklaidoje. Rygos apygardos teismas plačiai žinomu taip pat pripažino Ieškovo naudotą neįregistruotą prekių ženklą “SPIRITS & WINE“.

Be to, Teismas patvirtino, kad Atsakovas nesąžiningai naudojo ginčijamus prekių ženklus. Maža to, naudodamas prekių ženklus, kurie yra panašūs į Ieškovo prekių ženklus, komercinėje veikloje Atsakovas gali pažeisti nesąžiningos konkurencijos draudimą pagal Latvijos Respublikos konkurencijos įstatymą.

Rygos apygardos teismas nusprendė:

  • Įpareigoti Atsakovą nutraukti ginčijamų prekių ženklų ir ženklų, kurie yra tapatūs ar klaidinamai panašūs į Ieškovo registruotus prekių ženklus ir neregistruotą prekių ženklą “SPIRITS & WINE“, naudojimą komercinėje veikloje be Ieškovo sutikimo taip pat uždrausti klaidinamai panašių prekių ženklų atgaminimą, imitavimą, vertimą ar transliteraciją.
  • Pripažinti Atsakovo prekių ženklų registracijas negaliojančiomis.
  • Išieškoti Ieškovo naudai bylinėjimosi išlaidas.

Šiuo metu Rygos apygardos teismo sprendimas yra apskųstas.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks ir pažymėtas , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s