Kodėl verta pratęsti “istorinių” prekių ženklų registracijas?

Autoriai: Violeta Sutkienė, METIDA asocijuota partnerė, prekių ženklų ir dizaino grupės vadovė; Vita Sinkevičienė, METIDA jaunesnioji prekių ženklų ir dizaino konsultantė

senas colaIntelektinė nuosavybė grįsta ekonomine nauda, tad prekių ženklų pagrindinė funkcija – išskirti kompanijos kuriamas prekes ar teikiamas paslaugas iš daugybės kitų rinkoje parduodamų produktų, o ypač svarbu, pritraukti vartotojo dėmesį ir ilgai išlikti atminty. Įmonės prisitaiko prie besikeičiančios rinkos ir vartotojų poreikių tobulindamos savo įvaizdį, atnaujindamos prekių dizainą,  kartu su prekių ženklu pradeda naudoti inovatyvius šūkius ar tiesiog atsinaujina anksčiau registruoto prekių ženklo vaizdą.

Vartotojų atminty, be abejo, išlieka pagrindinės produkto ženklinimo charakteristikos:  pavadinimas (pvz., „Coca cola“, „Baltik vairas“), spalviniai sprendimai (pvz., geltonos „McDonad‘s“ M raidės arkos), šriftas ir grafinis išdėstymas (pvz., „Megrame“), forma, garsas (pvz., garsas PRELUDE, registruotas 2000-2018 m.), skonis ar netgi kvapas („Šviežiai nupjautos žolės kvapas“, registruotas 2006-2016 m. teniso kamuoliukams).

Galiojantys, bet palaipsniui pakitę prekių ženklai:

Registracijos data: 1999 m.

Registracijos data: 2002 m.

coca cola 1 coca cola 2

Registracijos data: 2004 m.

Registracijos data: 2010 m.

 coca cola 3  coca cola 4

Ilgą laiką sėkmingai naudojami prekių ženklai itin vertinami ir saugomi. Todėl pagrindinių, nors ir pakitusių, „istorinių“ prekių ženklų registracijų galiojimas dažniausiai yra pratęsiamas bent jau pagrindinių prekių ir paslaugų klasių atžvilgiu (jeigu ženklas registruotas ne vienai klasei). Niekada negali žinoti, ar nepasitaikys atvejų, kuomet ginant teises į prekių ženklą, bus naudinga ankstesnio prekių ženklo prioritetinė (paraiškos pateikimo) data.

Prekių ženklo registracija galioja dešimt metų ir gali būti pratęsiama daug kartų, pavyzdžiui, kas dešimt metų t.y. kol įmonė gyvuoja ir teikia produkciją, arba prekių ženklą perima kitas savininkas ir toliau tęsia veiklą.

Galiojantys, bet palaipsniui pakitę prekių ženklai:

Registracijos data: 1997 m.

Registracijos data: 2016 m.

 megrame 1  megrame 2

Registracijos pratęsimas ypač svarbus pagrindinių prekių ženklų atžvilgiu, taip pat ir tada, kai jų grafinis išpildymas pasikeitė lyginant su pagrindiniu variantu, nes teises į prekių ženklą be jokios rizikos galima ginti dar bent penkerius metus po to, kai jo naudojimas yra visiškai nutrauktas, pasinaudojant anksčiau sukurto ženklo reputacija. Taip kartu su naujuoju ženklu būtų atnaujintas penkerių metų ankstesniojo prekių ženklo nenaudojimo laikotarpis.

Išsaugoti registracijos galiojimą ypač svarbu:

1)      Toliau naudojamo ženklo žodinės prekių ženklo dalies atžvilgiu, ypač jei jis gerai įskaitomas, nėra jokių įmantrių ženklo dekoratyvių elementų;

2)      Vaizdinių ženklų atžvilgiu, nes panašaus grafinio išpildymo vėlesnio ženklo registracija gali būti pripažinta negaliojančia ir nereikės taikytis su panašaus ženklo koegzistavimu.

Galiojantys palaipsniui pakitę prekių ženklai:

Registracijos data: 1993 m.

Registracijos data: 2006 m.

 vairas.gif  vairas 2

Investavimas į prekių ženklo kūrimą ir atnaujinimą, bei jo žinomumo palaikymas padeda įmonei gerokai padidinti savo gamybos rentabilumą. Įmonė plečia lojalių vartotojų ratą, o jie besikeičiantį prekes ar paslaugas žymintį prekių ženklą priima kaip pažangos ir kokybės gerinimo požymį. Svarbu, kad prekių ženklas būtų apsaugotas ir registruotas Įstatymų nustatyta tvarka. Būtų galima išskirti kelias svarbiausias prekių ženklų funkcijas: pirkėjai lengviau atpažįsta prekes, pažymėtas prekių ženklais bei išskiria jas iš kitų, panašių produktų. Tokiu būdu prekių ženklas tampa kokybės garantu, o pirkėjams nuosekliai formuojama nuomonė apie jų komercinę kilmę. Registruoto ženklo savininkas visuomet turi teisinį pirmumą į ženklo naudojimą ir gali uždrausti kitiems gamintojams naudoti tokį patį ar panašų ženklą panašioms arba tokioms pat prekėms.

Įmonė investuodama į savo prekių ar paslaugų vardą – platindama prekes ar teikdama paslaugas, gerindama jų kokybę, reklamuodama, tuo pačiu kuria bei investuoja į prekių ženklo vertę, kuri didina produkcijos paklausumą. Todėl, neužregistravus ženklo arba nepratęsus jo registracijos galiojimo, visada egzistuoja rizika, kad minėtos investicijos bus prarastos tuo atveju, jeigu kas nors sugalvos ir pateiks registracijai tokio pat ar panašaus prekių ženklo paraišką.

Populiarus prekės ženklas dažniausiai pritraukia daug lojalių vartotojų, kurie ilgainiui pamėgę prekę ar paslaugą ir išbandę jų kokybę, dažnai instinktyviai ir toliau renkasi patinkančią to prekės ženklo produkciją. Todėl pagrindinis nematerialus įmonių turtas tai gera reputacija, kurią kuria prekės ženklas. Kryptinga prekės ženklo reklama ir tinkama apsauga galėtų būti vienu pagrindinių rinkodaros įrankių, o neabejotinai naudingas aspektas taptų ir ankstesniojo „istorinio“ prekių ženklo registracijos pratęsimas.

 

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks, Uncategorized ir pažymėtas , , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s