Bilietų platintojo atsakomybė už atšauktą renginį

Autoriai: Vilius Martišius, METIDA partneris, advokatas; Nikas Borneika, METIDA advokatas

1167450_4814801981375_1978563814_o[1]Pastarųjų dienų žinia apie atšauktą vieną didžiausių Lietuvoje muzikos festivalį „Karklė 2016“ labiausiai nuliūdino tuos, kurie jau seniai buvo nusipirkę bilietus. Neįvykus suplanuotai pramogai, ne vienas patyrė nemažai nuostolių: vieni jau buvo užsisakę nakvynę, kiti įsigiję kelionės bilietus, treti išsinuomavę transportą,  nemažai sumokėta ir už renginio bilietą.  Tačiau kas atsakingas už visų šių išlaidų atlyginimą?

Galima manyti, kad už  patirtus nuostolius turi atsakyti  tik renginio organizatorius, nes būtent jis turėjo užtikrinti renginį ir dėl jo kaltės renginys taip ir neįvyko.  Tačiau Lietuvos Aukščiausiasis Teismas vienoje iš bylų panašią situaciją įvertino kiek kitaip. Teismas akcentavo, jog vartotojas dažniausiai bilietą perka ne tiesiogiai iš renginio organizatoriaus, o iš bilietų platintojo. Todėl susitarimas sudaromas tik tarp vartotojo ir bilietų pardavėjo, tuo tarpu pirkėjo ir renginio organizatoriaus tiesiogiai nesieja jokie sutartiniai santykiai.

Remiantis kasacinės instancijos teismo išaiškinimais, tokiu atveju reikšmės turi bilietų platintojo ir renginio organizatoriaus tarpusavio sutarties sąlygos. Jeigu tarpusavio sutartyje šios šalys yra padariusios išlygą, kad iš sutarties atsiradusi prievolė turi būti įvykdyta trečiajam asmeniui (šiuo atveju bilieto pirkėjui) ir kad jis atsako prieš trečiąjį asmenį už tinkamą paslaugos suteikimą, tuomet vartotojas turi teisę reikšti reikalavimą tiesiogiai renginio organizatoriui. Bilietų platintojas turi suteikti informaciją apie tai, kieno naudai platina bilietus ir nurodyti, ar yra susitarimas su renginio organizatoriumi, jog renginio organizatorius priims pretenzijas tiesiogiai iš vartotojo.

Aptariamoje byloje nebuvo padėtas galutinis taškas, kadangi byla buvo grąžinta nagrinėti pirmos instancijos teismui, tačiau iš pateiktų Lietuvos Aukščiausiojo teismo išaiškinimų galima daryti aiškią išvadą, kad dėl išlaidų atlyginimo vartotojas pirmiausiai turėtų kreiptis į bilietų platintoją. Priklausomai nuo to, kokios sąlygos bus numatytos organizatoriaus ir bilietų platintojo sutartyje, vartotojui gali atsirasti galimybė reikšti reikalavimą pasirinktinai vienam arba kitam.

Įstatymas nenumato termino, per kiek laiko nuo neįvykusio renginio vartotojas turėtų pateikti pretenziją, tačiau jis neturėtų būti ilgesnis nei bendras 3 metų senaties terminas reikalavimams dėl žalos atlyginimo pareikšti. Gavęs pretenziją iš vartotojo, už patirtas išlaidas atsakingas asmuo atsakymą turėtų pateikti per 14 kalendorinių dienų. Reikėtų atkreipti dėmesį, jog renginio organizatoriaus pasiūlymas bilietą panaudoti kitai datai vartotojui nėra privalomas, kadangi neįvykus renginiui, ar nukėlus jo datą, vartotojas visais atvejais turi teisę reikalauti išlaidų grąžinimo. Tuo atveju, jei nepavyksta susitarti su bilietų platintoju ir/ar renginio organizatoriumi dėl kompensacijos, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą arba į teismą.

Ar galima tokioje situacijoje reikalauti neturtinės (moralinės) žalos? Vartotojo teisę reikalauti neturtinės žalos atlyginimo priteisimo įtvirtinta Vartotojų teisių apsaugos įstatymas. Todėl neįvykusio renginio atveju vartotojas turi teisę reikalauti tokios žalos atlyginimo, tačiau turi įrodyti, kad renginio atšaukimas jam sukėlė neigiamų išgyvenimų. Tik reikėtų atkreipti dėmesį, kad Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba neturtinės žalos atlyginimo klausimų nesprendžia, todėl reikalaujant tokio pobūdžio žalos, patartina kreiptis tiesiai į teismą.

Advertisements
Šis įrašas paskelbtas kategorijoje Kita | Other, Uncategorized ir priskirtas tokioms žymoms: , , . Išsaugokite jo nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s