Kaip sėkmingai užregistruoti vaizdinį prekių ženklą?

Autoriai: Violeta Sutkienė, METIDA asocijuota partnerė, prekių ženklų ir dizaino grupės vadovė; Vita Sinkevičienė, METIDA jaunesnioji prekių ženklų ir dizaino konsultantė

trademark.jpgSukūrėte prekių ženklą? Investavote laiką ir pinigus, o dabar stovite finišo tiesiojoje ir liko paskutinis žingsnis – sėkmingai įregistruoti savo intelektinę nuosavybę? Jei į aukščiau esančius klausimus atsakėte teigiamai, dar kartą įvertinkite, ar jūsų prekių ženklas tikrai yra išskirtinis, o vartotojas gebės jūsų prekes ar paslaugas atpažinti ir identifikuoti iš kitų prekių ženklų.

Priminsime, kad pagal 2008 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/95/EB, atsisakoma registruoti ženklus, sudarytus tik iš žymenų ar nuorodų, kurie prekyboje gali būti naudojami žymėti rūšiai, kokybei, kiekiui, paskirčiai, vertei, geografinei kilmei arba prekių pagaminimo ar paslaugų suteikimo laikui bei kitoms prekių ar paslaugų charakteristikoms. Tokiu būdu siekiama apginti bendrąjį interesą ir uždrausti registruoti tuos prekių ženklus, kurie nepadeda išskirti jūsų prekių ir paslaugų iš kitų, kurioms juos prašoma įregistruoti. Remdamiesi Europos Sąjungos Reglamentu ir grafinių ženklų, kuriuose yra aprašomųjų bei skiriamojo požymio neturinčių žodžių, registravimo praktika, pateiksime naudingų pavyzdžių, kurie padės lengviau suprasti, ar jūsų ženklas atitinka numatytus reikalavimus.

ŽODINIAI ELELMENTAI

Šriftas

Prekių ženklais neretai siekiama įregistruoti įvairius žodinius žymenis. Todėl labai svarbu žinoti, jog standartiniu ar ranka rašyto stiliaus šriftu parašyti aprašomieji ir skiriamojo požymio neturintys žodiniai elementai nėra registruojami. Taip pat neregistruojami ir tokie prekių ženklai, kurių vienintelis išskirtinumas tik šiek tiek kitoks šriftas (pavyzdžiui, paryškintas ar pasvirasis). Reikėtų įsidėmėti, jeigu standartinio šrifto logotipe yra bent dalis vaizdinių elementų, jie turi daryti pakankamą įtaką prekių ženklui kaip visumai, jog šis įgytų skiriamąjį požymį.

Pagrindinė taisyklė – ženklas registruojamas tuo atveju, jeigu šių elementų pakanka nukreipti vartotojo dėmesį nuo aprašomosios žodinio elemento reikšmės arba jeigu jie gali sukurti ilgai įsimenamo ženklo įspūdį. Taigi, jeigu šriftas bus pakankamai stilizuotas ir grafiškai apipavidalintas tiek, kad iš karto sunku būtų atpažinti atskiras raides ar žodžius, tikėtina, kad ženklą pavyks sėkmingai užregistruoti.

img_3115vitos-blogo-1

dgdfgimg_3843img_4586

Žodžių užpildymas spalvomis

Reklaminiuose pranešimuose naudoti spalvas gana įprasta. Jos gali kelti tam tikras asociacijas, emocijas, tačiau laikomasi nuomonės, kad spalvos sunkiai perteikia informaciją. Vienspalvis prekių ženklo pateikimas nelaikomas išskirtiniu. Pateikiant aprašomuosius žodžius įvairiomis spalvomis, tikėtis leidimo įregistruoti tokį žymenį taip pat nevertėtų. Žinoma, jeigu jūsų sugalvotas neįprastas spalvų derinys yra lengvai įsimenamas, to gali pakakti skiriamojo požymio įgijimui.

img_3115cxfg

dgdfgjjjcvsdvg


Deriniai su skyrybos ženklais ir kitais simboliais

Kabutės, taškas, kablelis bei kiti skyrybos ženklai, ™ (Trademark) ar © (Copyright) žymuo, arba prekyboje įprastai naudojami simboliai nesuteikia žymeniui skiriamojo požymio.

Žodinių elementų išdėstymas

Jeigu ženklo vaizde žodžiai bus išdėstyti taip originaliai, kad vidutinis vartotojas atkreips į jį dėmesį ir ne iš karto suvoks aprašomąją prasmę, tikėtina, kad ženklo registracija bus sėkminga. Jei tiesiog išdėstysite raides vertikaliai, apversite užrašą arba kelis žodžius užrašysite dviem ir daugiau eilutėmis, toks užrašas greičiausiai nebus laikomas išskirtiniu.

dgdfg

bar-kodasbiegelis

 

 

 

 

VAIZDINIAI ELEMENTAI

Geometrinės figūros

Geometrinės figūros gali suteikti žymeniui skiriamąjį požymį, tačiau viskas priklauso nuo pateikimo. Aprašomųjų žodžių įrėminti trikampyje, kvadrate ar kitose figūrose neužtenka. Registracija bus sėkminga tuo atveju, jei neįprastą junginį sudarys geometrinių figūrų derinys su kitais elementais arba jei bus originaliai apjungtos kelios figūros.

dgdfgverslocoffe.jpgpure milk.jpgpupele.jpg

img_3115juioda

Vaizdinio elemento padėtis ir proporcija

Vaizdinio elemento dydis taip pat labai svarbus. Pagrindinė taisyklė -jei kartu su aprašomuoju ir skiriamojo požymio neturinčiu elementu pateiksite išskirtinį vaizdą, kuris dėl savo dydžio ir išdėstymo bus aiškiai atpažįstamas, sėkmingos ženklo registracijos galimybės padidės.

dgdfgpremialux-fishfreedrop.jpg

Vaizdinis elementas, kuris tiesiogiai susijęs su prekėmis ar paslaugomis

Sėkmingu registracijos garantu, nelaikomas toks vaizdinis elementas, kuris yra:

  • tikroviškas prekių ir paslaugų atvaizdas;
  • sudaro simbolinis, stilizuotas prekių ir paslaugų atvaizdas, kuris yra įprastas vartotojo akiai pateikiant šias prekes ar paslaugas.

Todėl prekių ženklo vaizdas turėtų būti pakankamai stilizuotas, jeigu vaizduoja prekes, kurioms registruojamas.

dgdfgbugkill-bug

img_3115pest

Jeigu prekių ženklo kompozicija sudarys bendrą, pakankamai nutolusį nuo žodžio aprašomosios reikšmės, įspūdį, tikimybė sėkmingai registruoti prekių ženklą didės su kiekvienu papildomu elementu. Atkreipkite dėmesį, kad apsauga apims tik bendrą ženklo kompoziciją, o išimtinės teisės į aprašomuosius žodžius neįgysite.

 

dgdfgkarve.jpgmilkbull-meat

img_3115fresh-fish

Skiriamąjį požymį turintis prekių ženklas užtikrins prekių ir paslaugų komercinės kilmės tapatumą, sudarantį galimybę vartotojui atskirti tas prekes ir paslaugas iš kitų. Verta paminėti, kad skiriamojo požymio įgijimas vertinamas ne tik pagal formalius reikalavimus, bet ir atsižvelgiant į visuomenės požiūrį į atitinkamas prekes bei paslaugas.

Įvertinus aukščiau išdėstytus pagrindinius vaizdinių ženklų su aprašomaisiais žodiniais elementais pateikimo registracijai patarimus bei atkreipus dėmesį į bendrąją praktiką, galima teisingai užregistruoti prekių ženklą ir sėkmingai juo žymėti savo prekes ar paslaugas.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks, Uncategorized ir pažymėtas , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s