4 patarimai kaip teisingai užsiregistruoti prekių ženklą

Autorė: Daiva Buknienė, METIDA vyresnioji prekių ženklų ir dizaino konsultantė, tarptautinių ryšių koordinatorė 

Img93274_kkedit1. Išsamiai išsitirkite aplinką

Dažnai prekių ženklų savininkai Lietuvoje yra linkę atsainiai pasižiūrėti į pasiruošimą ženklo registracijai. Tai, kad sugalvojamas savininkui patinkantis ženklas, sukuriamas jo vaizdas – tai dar nereiškia, kad galima bus lengviau atsikvėpti pateikus dokumentus registracijai. Reikėtų įsivertinti 2 kriterijus: ar ženklas atitinka absoliučius reikalavimus (nėra amoralus, aprašomasis), ir atlikti visapusę ženklo paiešką: susipažinti su  ankstesnių ženklų keliama rizika, kurie gali būti pagrindinė kliūtis sėkmingai registracijai.  

2. Įsivertinkite riziką

Šiuo metu visi  turi prieigą prie ženklų duomenų bazių ir gali pasitikrinti, ar nėra identiškų, tapačių ankstesnių ženklų – tai tikrai nėra sunku. Deja, dažnai ženklų savininkai gauna pagrįstus protestus dėl anksčiau registruotų ženklų, kurie, rodos, neatrodė panašūs.  Galbūt ženklų savininkai galėjo to išvengti? Klaidingai manoma ir dėl to, jog Valstybinis Patentų Biuras priėmęs sprendimą registruoti prekių ženklą atsižvelgė į visas galima kliūtis. Tam tikrų šalių, pavyzdžiui, Estijos ar Rusijos Valstybiniai patentų biurai atlieka pilną ekspertizę – įvertina ne tik absoliučius reikalavimus, bet ir santykinius (naujo ženklo panašumą į anksčiau registruotus ženklus). Tačiau Lietuvoje galimus ginčus dėl prekių ženklų reikia numatyti ir įsivertinti prieš paduodant paraišką patiems. Tam reikia turėti daug patirties ir naujausios ginčų praktikos žinių. Nemalonu, kai ženklas jau įvedamas į rinką, investuota daug pinigų į produkto ar paslaugos populiarinimą, ir gautas protestas viską verčia aukštyn kojomis.

3. Aptarkite teisingą registravimo taktiką

Rizika gerokai sumažėtų, jeigu dar prekių ženklo paieškos etape, savininkas patikėtų paiešką bei prekių ženklų įvertinimą patyrusiems  teisininkams, kurie išsigrynina mažiausiai rizikingą žodį, teisingai susidėlioja vaizdą ir pasiruošia paraiškos pateikimui. Tai įprasta praktika didelėms tarptautinėms kompanijoms, kurios išvengia rizikos dėl prekių ženklo panaikinimo.

4. Nepalikite ženklo be priežiūros

Kai ženklas užregistruotas ir gaunamas registracijos liudijimas – sėkmė, atrodytų, jau savininko rankose. Tačiau miestas miega ramiai ne tada, kai jį pastato, o tuomet, kai jį kažkas saugo. Nauji ženklai registruojami, ir savininkai patys turi rūpintis, kad nebūtų sėkmingai registruojami tie, kurie yra, ar bus jų tiesioginiai konkurentai rinkoje. Tam reikia nuolat stebėti Lietuvoje galiojančių ženklų registrus, įvertinti tapačius ir klaidinančiai panašius ženklus, bei laiku pateikti protestus. Tai gana sudėtingas ir nuoseklus darbas, todėl patikint jį profesionalams – savininkai gali ramiai investuoti savo laiką į įmonės, verslo, prekių ženklo plėtrą ir būti ramūs bei užtikrinti.

Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Prekių ženklai | Trademarks, Uncategorized ir pažymėtas , , , .Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti / Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti / Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti / Keisti )

Google+ photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google+ paskyra. Atsijungti / Keisti )

Connecting to %s